Zaterdag 25 februari 2017 - Reisverslag uit Oualidia, Marokko van 2017Marokko2 - WaarBenJij.nu Zaterdag 25 februari 2017 - Reisverslag uit Oualidia, Marokko van 2017Marokko2 - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25 februari 2017

26 Februari 2017 | Marokko, Oualidia

Vanmorgen wakker geworden van het ochtendgebed….dat is in alle dorpen en steden het gebruik. Vijf ( heilig getal) keer per dag wordt hier door de moslims gebeden en de Imam galmt door de luidspeakers aan de moskee. Bij zonsopkomst het eerste gebed.
We wennen eraan…..Soms is de camping midden in de stad, en dan hoor je van allerlei kanten verschillende gebeden door elkaar. Ligt de camping ver in de natuur, dan hoor je niets.
Ton en Gerda verlaten als eerste de camping, want we rijden naar een overnachtingsplaats, die ook voor ons een nieuwe onbekende plek is, we wilden eerst naar Safi, maar door omstandigheden wijken we uit naar de plaats Oualidia, een bewaakte camperplaats voor ruim 120 campers. Er zijn plaatsen voor ons gereserveerd, met een stenen ondergrond, prima plek en met een vriendelijk sfeertje…….
Na aankomst konden de reisgenoten deze badplaats bekijken, en op afstand het zomerverblijf van de koning, met de wacht ervoor. Onderweg hier naar toe, kwamen we bloemkolen en groene kolen op kratten langs de weg te koop. Menigeen koopt groenten bij deze verkopers, ook al krijg je veel te veel, voor die paar Dirham……
Sjan maakt Bloemkoolsoep en deelt deze uit aan menige reisgenoot!
Vissertjes willen hun vangst kwijt, en nog meer van die verkopers met van alles te koop. De beheerders, drie in getal, stellen zich voor. Twee van hen waken vannacht over ons allen.
Maar eerst nog heeft de vrouw en moeder van Abdelkarim, een van de beheerders, op onze bestelling, nog de nodige Tajines voor 2 personen met Couscous en Kefta klaargemaakt, deze schotels werden gebracht in een autootje om 19.00 uur.
Het was leuk om dit te zien en lekker om op te eten!
Ondertussen nog een urenlange reparatie aan een dynamo, met gezamelijke inspanning……gelukkig, hij doet het weer.
In ons vak met onze groep campers staat ook een camper met een Marokkaans gezin, die hun buren op de thee vragen, hele leuke dingen om mee te maken.
Morgen rijden we via Safi, met of zonder bezoek aan de Potterie, naar het bruisende Marrakech, waar we 4 dagen verblijven.